Saturday, 25 May 2013

Lonely


sahabatku,
aku terluka
tahu kah dikau?
atau aku ini tiada?
sebanyak pasir di pantai
lebih banyak cintaku di hati
semua untukmu sahabat

tetapi di mana diriku ini?
aku menangis
terluka
sebahagiannya keranamu
sebahagiannya kerana deritaku
tetapi di mana kamu?

sahabat,
aku tahu kau bukan tuhan
yang sentiasa ada dikala ujian
yang disisi bila hati kesenangan

kau manusia
tapi tahukah dikau...
aku ini manusia juga...
hilang dalam sepi
sunyi sedu sendiri
tanpamu sahabat kucinta
tahu kah dikau?
atau aku ini tiada?

-luahan hati utk dirasa

Semoga Allah Redha

Cara berkesan Study..

Bismillah..

Rasanya dah lama saya tak menulis. Terasa rindunya nak menaip kat blog ni.
alhamdulilah, PPT sudah berakhir,tapi..SPM belum lg..hehe
jadi, kene terus berusaha la kan?

Alhamdulillah, dengar khabar akak-akak ramai yg nak terbang ke timur tengah..Seronoknya tak terkata..
Kami di sini bakal merinduimu.

Yang tinggal di tanah air,teruskan perjuangan! Jangan mudah putus asa! Sesungguhnya Allah bersama kita..
Allah bersama kita sentiasa. Tinggal kita ingin mengingatNya atau meninggalkanNya
Sedikit nasihat :

  • Jika ingin melakar cita-cita, pastikan cita-cita setinggi awan di langit. Jika tak sampai target yg kita impikan,sekurang-kurangnya tak delah jatuh merudum ye tak?
  • Sebelum belajar, niatkan belajar utk Allah. Supaya hadirnya keberkatan.
  • Doakan mak ayah setiap hari.
  • Baca al-quran setiap hari. Jangan pernah tinggalkan Al-Quran. Sesungguhnya Al-Quran terkandung lebih drpd 1001 ilmu di dalamnya.
  • Solat fardhu jangan tinggal. Hadirkan kekhusyukan. Fokus dalam beribadah, jika anda boleh fokus dalam ibadah, insyaAllah..anda juga boleh fokus dalam pelajaran.
  • Qiamullail. Buat ibadah-ibadah sunat. Amalkan sunnah Rasulullah setiap hari walaupun sedikit.
  • Ulangkaji sekurang-kurangnya sejam sehari.
  • Selepas habis ulangkaji, berdoalah supaya diberi ingatan dan kefahaman.
Pesanan ini buat diri saya juga diri kalian..

Belajarlah kerana inginkan ilmuNya. Bukan setakat cemerlang dalam peperiksaan 
Gambar-gambar inspirasi di hatiku..
Add caption



Doakan saya yang terbaik!

Semoga Allah Redha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...